keskiviikko 22. marraskuuta 2006

Heti täytyy korjata

Tai ei oikeastaan korjata vaan tarkentaa paria asiaa eli sitä että vaikka olen nyt kotona ei tarkoita että normaalisti nysväisin kotona, ei sikäli etteikö mieli tekisi mutta huoh ei ole aikaa. Ehkä sitten 10vuoden päästä kun on oma talo ja puutarha ja vaimo ja ja ja.

hmm tulikin tästä mieleeni että katselin tuossa äsken muiden blogeja ja ja vaikka tiedän ettei näin pitäisi ajatella niin minun on aina jotenkin omituista suhtautua ihmisiin jos he ovat asuneet koko elämänsä täysin maaseudulla, juu syyttäkää vaan kaupunki-helsinki-keskeiseksi mutta hei sieltä minä olen ja kaupungeista oleviin ihmisiin olen tottunut joten...

Itseasiassa tämä on mennyt niin pahaksi että nykyisin annan ihmisille ns plussaa (hmm väärä sana----voi hemmetti moderoin jo nyt itse itseäni vaikka tämä blogi on just julkaistu) jos he ovat asuneet suomen rajojen ulkopuolella edes tyyliin vaihto-opiskelun ajan. Se nyt vaan avartaa ihan eri tavalla mitä mikään matkailu tekee. Pakko on kyllä rehellisyyden nimissä myöntää että niin plussat kuin avartuminen ei ole mitään automaatioita.

Vähänkö ärsytti kun luin tuossa varmaan 6kk sitten hmm miksikä heitä nyt kutsuttiin ai niin travellereista, eli siis suomeksi reppumatkaajista. Tai ei siis muuten ärsyttänyt mutta se jutun sävy joka antoi jotenkin sellaisen kuva että nämä tyypit ovat nyt jotenkin tosi kansainvälisiä, hei please onko mikään helmpompaa kun lähteä sekoittamaan päätä jonnekkin intiaan. Ei millään pahalla mutta mä en nyt näe ko toiminnassa mitään erityisen hienoa. Surullisinta koko jutussa oli että tyypit ei vaikuttaneet edes viihtyvän siellä.

Vähän sama asia oli kun luin voima lehdestä tyypistä joka asuu nykyisin damissa valtaamassa taloja, mä olen aina ollut ns vasemmistolaisvihreä mutta voi kilintakapuoli, miksi lehteen kirjoitetaan juttua jostain talon valtaajasta kun keskieuroopassa asuu tuhansia suomalaisia jotka oikeasti tsemppaa töissä- koulussa yms ja yrittää olla osa ko maan yhteiskuntaa. Samat tyypit saavat taatusti aikaan 10krt enemmän myös maailmanparannusmielessä kun humanistisessa opiskeleva talonvaltaaja.
Mainittakoon että mulla ei ole mitään talonvaltaajia vastaan mutta miksi ihmeessä suomalainen lähtee hollantiin valtaamaan taloja ja tästä tehdään vielä lehteen juttu kun se olisi jotenkin hienokin asia.

Malttamattomuus ei ole yhtään kiva piirre, en malttaisi odottaa että tulee joulu, en malttaisi odottaa että parantuisin flunssasta, en malttaisi odottaa että joku kommentoisi jotain kivaa näistä jorinoista.

Ei kommentteja: