tiistai 3. heinäkuuta 2007

Kevyt/kepeä mietintö (ulko)miehisyydestä

Olen tässä viimeaikoina käynyt kevyitä keskusteluja mm siitä millaista on olla mies ja mitä asioita miehenä olemiseen liittyy ja mitä siihen ei todellakaan liity. Itseasiassa juttu lähti siitä kun havaitsin että hollantilaiset miehet eivät ole mielestäni kovin miehisiä vrt suomalaisiin miehiin.

Siinä missä minä olen suomessa kokenut olevani hyvinkin "epämiehinen" (kaikkien ituhippi-tyylisten ajatusteni keskellä), täällä koen usein olevani varsinainen äijä.

En mä tiedä, minusta (hetero)miehet nyt eivät vain pukeudu pinkkiin, valitse vaatteitaan sen mukaan millä saisi toosaa, käytä lukuisia eri tuoksuisia ihonhoitotuotteita taikka käytä naisellisia eleitä ja tapoja. Ei siis niin etteikö ko asioita saisi tehdä jos sattuu huvittamaan mutta minä miehenä koen ko asiat vähintäänkin outoina.

Siis onhan toki puuhelmipoikia/metroseksuaaleja helsingissäkin ja varmasti enemmän kuin oli vaikka 10-vuotta sitten mutta uskallan silti väittää että ovat kokonaisuudessa hyvin pienenä vähemmistönä ja ilmenevät lähinnä vain hyvin nuorten (yleensä alle 22v) miesten keskuudessa.


Mulla on vähän ikävä kesäistä Stadia.

Ei kommentteja: